Openstaande vacatures
OMGEVINGSAMBTENAAR
38/38 | STATUTAIR | MASTER | AANLEG WERFRESERVE
Onze veelzijdige gemeente is op zoek naar een gemotiveerde omgevingsambtenaar. Als omgevingsambtenaar sta je in voor het onderzoeken, voorbereiden en adviseren inzake omgevingsvergunningen (stedenbouw). Ben jij een analytische en oplossingsgerichte professional met passie voor ruimtelijke planning en beleid? Wil jij werken in een dynamische omgeving waarin je écht het verschil maakt? Wil jij samen bouwen aan het heerlijke veelzijdige Riemst van morgen?
Dan ben jij degene die we zoeken!
Hoe ziet jouw werkdag eruit?
- Als omgevingsambtenaar ben jij de schakel tussen beleid, uitvoering en vergunningverlening. Je werkt mee aan de visieontwikkeling op ruimtelijke ordening om van daaruit vergunningsaanvragen te adviseren en richtlijnen te handhaven.
- Je bereidt de dossiers voor en geeft deskundige adviezen aan aanvragers, externe partners en de beleidsorganen volgens de wettelijke voorschriften. Samen met je collega-omgevingsambtenaar ben je het intern aanspreekpunt voor vragen inzake omgevingsbeleid en ruimtelijke planning.
- Je coördineert het gemeentelijke adviesorgaan GECORO (gemeentelijke commissie ruimtelijke ordening) en fungeert als secretaris indien je collega GOA niet aanwezig kan zijn.
Wat verwachten wij van jou?
- Je bent in het bezit van een masterdiploma in een stedenbouwkundige richting OF je bent in het bezit van een masterdiploma en je bent bereid om het vereiste diploma binnen de 2 jaar na indiensttreding te behalen.
- Affiniteit met ruimtelijke ordening
- Sterke communicatieve vaardigheden en klantgerichtheid
- Een probleemoplossende en analytische mindset
Wat kunnen wij jou bieden?
- Een voltijdse functie als omgevingsambtenaar binnen onze heerlijke veelzijdige gemeente.
- Een voltijdse verloning in schaal A1a-A1b-A2a (min. in schaal A1a €43.678,15 en max. in schaal A2a €72.363,8) als statutaire medewerker. Anciënniteit neem je mee naargelang de jaren relevante werkervaring.
- Je geniet van extralegale voordelen zoals een fietsvergoeding, gratis openbaar vervoer van en naar het werk, maaltijdcheques (6,5 euro).
- Hospitalisatieverzekering, GSM met abonnement, laptop, 30 vakantiedagen en wettelijke feestdagen.
- Mogelijkheid tot flexibel werk en thuiswerk, na een grondige inwerkperiode. De afspraken hieromtrent worden per dienst georganiseerd.
- Mogelijkheid tot ontwikkeling van vaardigheden en competenties door de leerkansen die het bestuur van Riemst aan zijn werknemers wil bieden.
Interesse?
Solliciteren kan met motivatiebrief, CV én een kopie van het diploma via https://www.jobsolutions.be/register/22742-44. Enkel volledige kandidatuurstellingen worden aanvaard. Je kan je kandidatuur indienen tot en met zondag 2 februari 2025. Solliciteer je na deze datum, dan zal je kandidatuur onontvankelijk verklaard worden.
Procedure?
Kandidaten met een volledige kandidatuurstelling (CV, masterdiploma en motivatiebrief) worden uitgenodigd voor een schriftelijke proef.
De schriftelijke proef zal doorgaan op vrijdag 7 februari 2025 vanaf 19u.
Kandidaten geslaagd voor de schriftelijke proef, worden uitgenodigd voor de mondelinge proef met een voorafgaande persoonlijkheidstest.
De mondelinge proef zal doorgaan op dinsdag 18 februari 2025 vanaf 8u30.
Je wordt steeds tijdig op de hoogte gebracht van de volgende stappen in de selectieprocedure.
Voor deze functie zal er een werfreserve aangelegd worden voor 2 jaar (maximaal verlengbaar tot 5 jaar).
Vragen?
Indien je vragen hebt over de selectieprocedure of jobinhoud, dan kan je terecht bij onze dienst personeel via tel. 012/44 03 17 of mail naar vacatures@riemst.be.
COÖRDINATOR OPVANG EN GEZIN
38/38| ONBEPAALDE DUUR | BACHELOR | AANLEG WERFRESERVE
Onze veelzijdige gemeente is op zoek naar een gemotiveerde coördinator opvang en gezin. Ben jij begaan met jonge kinderen en bouw je graag mee aan kwalitatieve dienstverlening rond opvoeden en opgroeien? Heb jij een duidelijke visie over gezinsbeleid en krijg je je collega’s hierin mee?
Dan ben jij degene die we zoeken!
Hoe ziet jouw werkdag eruit?
- Je bent verantwoordelijk voor de uitbouw van Huis van het Kind. Je bent het aanspreekpunt voor onze partners zoals Opvoedingswinkel, Opgroeien, JAC, pleegzorg, … en werkt actief aan het promoten van samenwerkingen op vlak van kinderen, opvang, activiteiten en welzijn.
- Je bent het aanspreekpunt voor de ouders en omgeving voor het behandelen van allerlei vragen, advies, informatieverstrekking.
- Je bent verantwoordelijk voor de organisatie rond het Lokaal Loket Kinderopvang voor baby’s en peuters van 0 tot 3 jaar. Je hebt hier een coördinerende functie om de opvangaanvragen te verwerken.
- Je vertaalt de beleidslijnen van het BOA-decreet naar een gedragen visie binnen de diensten van het lokaal bestuur, partners, opvang, ouders, kinderen, …
- Je bent eveneens back up van het diensthoofd gezin en opvang. Dit betekent dat je mee instaat voor intakegesprekken met ouders en de organisatie van de buitenschoolse kinderopvang.
- Je coördineert de gemeentelijke naschoolse activiteiten, zowel op woensdagnamiddag als op enkele momenten na de schooluren.
Wat zijn onze verwachtingen?
- Je bent in het bezit van een bachelor diploma of een daarmee gelijkgesteld diploma.
- Je bent een geboren netwerker en kan goed samenwerken. Het onderhouden van een goede relatie met externe partners, klanten en collega’s uit verschillende diensten is voor jou een vanzelfsprekendheid.
- Je hebt affiniteit met kinderen, opvoeden en opgroeien, en gezinsbeleid.
- Je bent sterk in plannen en organiseren met oog voor de klant.
- Je kan zelfstandig werken. Je beheert je eigen projecten zoals de coördinatie van het decreet buitenschoolse opvang en activiteiten. Hierbij kan je de link leggen tussen verschillende diensten van het domein Mens, onderwijs, welzijn en vrije tijd.
- Je bent flexibel: je hebt regelmatig permanentie tot 19 u ’s avonds en occassioneel in het weekend.
Wat kunnen wij jou bieden?
- Een voltijdse functie als coördinator opvang en gezin binnen onze heerlijk veelzijdige gemeente.
- Een voltijdse verloning in schaal B (min. in schaal B1 €34.582,7 en max. in schaal B3 €58.270,85 bruto jaarsalaris) als contractuele medewerker. Anciënniteit neem je mee naar gelang de jaren relevante werkervaring.
- Je geniet van extralegale voordelen zoals een fietsvergoeding, gratis openbaar vervoer van en naar het werk, maaltijdcheques (6,5 euro) en allerhande sociale voordelen via onze externe partners.
- Hospitalisatieverzekering, GSM met abonnement, laptop, 30 vakantiedagen, wettelijke feestdagen en aanvullend pensioen.
- Mogelijkheid tot flexibel werk en thuiswerk, na een grondige inwerkperiode. De afspraken hieromtrent worden per dienst georganiseerd.
- Leerkansen om je vaardigheden en competenties verder te ontwikkelen.
Interesse?
Solliciteren met motivatiebrief, CV én een kopie van het diploma via https://www.jobsolutions.be/register/22817-22. Enkel volledige kandidatuurstellingen worden aanvaard. Je kan je kandidatuur indienen tot en met 19 januari 2025. Solliciteer je na deze datum, dan zal je kandidatuur onontvankelijk verklaard worden.
Procedure?
Bij volledige kandidatuurstellingen word je uitgenodigd voor het maken van een schriftelijke proef (thuisopdracht). De schriftelijke proef wordt verstuurd op 23 januari 2025 vanaf 10u. Je krijgt tijd hiervoor tot 30 januari om 10u.
De 8 hoogst scorende, geslaagde kandidaten zullen uitgenodigd worden voor de mondelinge proef met een voorafgaande computertest.
De mondelinge proef gaat door op 7 februari 2025 vanaf 8u30.
Je wordt steeds tijdig op de hoogte gebracht van de volgende stappen in de selectieprocedure.
Voor deze functie zal er een werfreserve aangelegd worden van 2 jaar (max. verlengbaar tot 5 jaar).
Vragen?
Indien je vragen hebt over de selectieprocedure of jobinhoud dan kan je terecht bij onze dienst personeel via tel. 012/44 03 17 of mail naar vacatures@riemst.be.
TECHNISCH ASSISTENT
38/38 | CONTRACTUEEL | ONBEPAALDE DUUR | AANLEG WERFRESERVE
Onze veelzijdige gemeente is op zoek naar een gemotiveerde, polyvalente collega die zal instaan voor verschillende taken binnen de technische dienst, zoals: elektriciteitswerk, sanitair, schrijnwerk, logistiek... met de focus op grote en kleine onderhouds- en herstellingswerken in de gemeentelijke gebouwen. Ben jij een handige Harry die elke klus met gemak klaart? Hou je van afwisseling in je job?
Dan ben jij degene die we zoeken!
Hoe ziet jouw werkdag eruit?
- ’s morgens ontvang je van de ploegcoach je werkopdrachten
- Je staat in voor grote en kleine onderhouds- en herstellingswerken in de gemeentelijke gebouwen; storingen oplossen, timmerwerken, reparaties zoals: rookmelders vervangen, verlichting, sanitair, stopcontacten...
- Je zorgt voor de opstelling en afbraak van infrastructuur voor evenementen en gemeentelijke activiteiten
- Je voert technische werkzaamheden uit zoals; plaatsen van verkeersborden, signalisatie, nadar hekken en je vervoert het materiaal, gereedschap en apparatuur naar verschillende locaties binnen de gemeente
- Je ondersteunt je collega’s van de technische dienst in alle taken die uitgevoerd worden door de ploeg infrastructuur
Wat zijn onze verwachtingen?
- Je bent in het bezit van een rijbewijs B
- Je hebt affiniteit met elektriciteit en je kan werken met verschillende machines
- Je kan zowel zelfstandig als in team werken
- Je ziet werk. Je gaat steeds proactief te werk.
- Je werkt op een veilige manier voor jezelf en anderen
Wat kunnen wij jou bieden?
- Een voltijdse functie als technisch assistent binnen onze heerlijk veelzijdige gemeente.
- Een voltijdse verloning in schaal D1-D3 (min. in schaal D1 €26.586,7 en max. in schaal D3 €41.379,3) als contractuele medewerker. Anciënniteit neem je mee naar gelang de jaren relevante werkervaring.
- Je geniet van extralegale voordelen zoals een fietsvergoeding, gratis openbaar vervoer van en naar het werk, maaltijdcheques (6,5 euro) en allerhande sociale voordelen via onze externe partners.
- Hospitalisatieverzekering, GSM met abonnement, laptop, 30 vakantiedagen, wettelijke feestdagen en aanvullend pensioen.
- Mogelijkheid tot ontwikkeling van vaardigheden en competenties door de leerkansen die het bestuur van Riemst aan zijn werknemers wil bieden.
Interesse?
Solliciteren met motivatiebrief en CV (optioneel: diploma) via https://www.jobsolutions.be/register/22741-43. Enkel volledige kandidatuurstellingen worden aanvaard. Je kan je kandidatuur indienen tot en met 12 januari 2025. Solliciteer je na deze datum, dan zal je kandidatuur onontvankelijk verklaard worden.
Procedure?
Kandidaten met een volledige kandidatuurstelling (met CV en motivatiebrief) worden uitgenodigd voor de schriftelijke proef. De schriftelijke proef zal doorgaan op donderdag 16 januari 2025 vanaf 19u.
De 8 hoogst scorende, geslaagde kandidaten, worden uitgenodigd voor de praktische proef. Deze zal doorgaan op vrijdag 31 januari 2025 vanaf 8u30.
Ben je geslaagd voor de praktische proef? Dan word je uitgenodigd voor de mondelinge proef op vrijdag 31 januari 2025 vanaf 13u30. Je wordt steeds tijdig op de hoogte gebracht van de volgende stappen in de selectieprocedure.
Voor deze functie zal er een werfreserve aangelegd worden voor 2 jaar (maximaal verlengbaar tot 5 jaar).
Vragen?
Indien je vragen hebt over de selectieprocedure of jobinhoud dan kan je terecht bij onze dienst personeel via tel. 012/44 03 17 of mail naar vacatures@riemst.be.